Oliver Goldsmith is een traditioneel Brits merk met bijna 100 jaar ervaring in het ontwerpen en innoveren van brillen. Met kennis die over vier generaties is doorgegeven, blijven ze enkele van de meest prachtige brillen ter wereld maken. Deze brillen gaan verder dan wat men normaal verwacht en moedigen zelfexpressie en individualiteit aan.
In 1946 zag Charles, de zoon van Oliver, een gelegenheid om gewone brillen om te toveren tot trendy modeaccessoires. Hij ontwierp verschillende monturen en voegde gekleurde glazen lenzen toe. Hij noemde deze collectie ‘Sun Specs’ en plaatste ze in de etalages van de twee grootste winkels in die tijd in Londen: Fortnum & Mason en Simpsons. Binnen een week waren alle zonnebrillen uitverkocht en er was veel vraag naar meer. Op dat moment werden zonnebrillen officieel populair.
Van Vidal Sassoon tot Audrey Hepburn, van Grace Kelly tot Michael Caine, en van Peter Sellers en John Lennon tot The Rolling Stones en Prinses Diana – Goldsmith had een enorme aantrekkingskracht. Het merk voorzag enkele van de meest beroemde en iconische personen in de geschiedenis van hun brillen.